Az állatok és a marketing kapcsolata

Az emberek és az állatok kapcsolata állandó jelleggel összefonódik, és ez a marketingben is megmutatkozik. Időről időre megjelennek a reklámokban, logókban az állatok, amik valamiképpen megérintik az emberek lelkét és hatással lesz a vásárlási döntések és szokások kialakításában is.

Nem gondolnánk, de a vásárlási döntések több, mint 90%-át érzelmek alapján hozzuk meg, tehát mondhatjuk, hogy nem észérvek alapján, racionális döntéseket hozunk. És lássuk be, kevés olyan dolog van, ami nagyobb hatást képes ránk tenni, mint egy állat. Amit leginkább kihasználnak a marketing szakemberek, azok az állatok iránt érzett erős, pozitív érzelmek. A kötődés, amit például a kutyák vagy macskák iránt érzünk, jelentős mértékben befolyásolhatják vásárlási döntéseink meghozatalát. Az irántuk érzett kötelék által elfigyelünk rájuk, ha észrevesszük őket egy reklámban és lekötik a figyelmünket. Az érzelmek elviszik ítélőképességünket egy adott irányba, a kérdés csak az, hogy melyikbe? Mi a célja a marketing szakembereknek vele?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük