Az online reklámozás sok pénzbe kerül, ráadásul a legtöbb esetben csak addig jelenik meg a hirdetés, amíg a megrendelő fizeti azt. Néha az AdWords meglehetősen borsos árat számol fel minden klikkért, viszont ezzel szemben a keresőoptimalizálás esetében nincs ilyen jellegű és mértékű anyagi befektetés.
Ez utóbbi lehetőségnél nemcsak előre kerülnek az oldalak a találati listán, de hosszútávon ott is maradnak, egészen addig, amíg nem előzi meg valaki a kulcsszavak sűrűségét a saját oldalán. Egy átgondolt keresőoptimalizálás stratégiával, megfelelő tartalomépítéssel nagyon könnyű vezető pozíciót elérni a keresőn.
Érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, hiszen ennek köszönhetően, könnyen fellendíthető bármelyik vállalkozás forgalma, kínáljon az különböző termékeket vagy szolgáltatásokat. Senki nem tud kifogni egy optimalizált weboldalon, tehát jelentősen lekörözheti a konkurenciáját. A siker felé a legjobb út a keresőoptimalizálás, aminek feladatát célszerű profi szakértőkre bízni. Szerencsére, könnyen találunk szakembereket.