Az elektromos autó és az ahhoz kapcsolódó modern technológiák lehetővé teszik és igénylik is a
folyamatos mérést, visszamérést, mivel a technológia nagyon nagy mértékben támaszkodik ezekre,
hogy a teljesítményt optimalizálja, a környezetterhelést minimalizálja. Az elektromos autó töltés is
egy ilyen folyamat, amikor fontos a megfelelő mennyiségek folyamatos nyomon követése. Az
elektromos autó töltő esetében is nagy szerepe van ezeknek a szenzoros adatgyűjtéseknek. Például
az áramerősséget kell figyelni a szerkezet számos pontján: egyrészt, hogy a megfelelően gyors és
hatékony töltési folyamat biztosítva legyen, másrészt, hogy az esetleges visszaéléseket, csalásokat is
azonnal detektálni tudja a rendszer. Utóbbi abban az esetben lehet kritikus, amikor az áramerősséget
a vezető körüli mágneses tér erősségével mérik. Ilyenkor ugyanis egy mágnest elhelyezve az
elektromos autó töltő megfelelő pontjához a mért adatokat manipulálni lehet, hogy kisebb
áramerősséget jelezzen a rendszer, és így a számlázott összeg is kisebb legyen. Megoldás lehet erre,
hogy a töltő több pontján is mérik az áramerősséget, és ha felborul a múltbeli mérésekből megismert
összefüggés az egyes mért mennyiségek között, akkor blokkolják az elektromos autó töltés
folyamatát. Szerencsére kifejlesztették már az erre alkalmas szoftveres megoldásokat, modernebb
mérőeszközöket, szenzorokat.